De voorbereiding ging super. Regelmatig stuiteren Ingeborg en ik. Mensen die toezeggen te komen. Scholen die het evenement in nieuwbrief delen. Ingeborg die een radio-interview mag doen over de avond enz. enz.

En ineens is het dan zover, de kickoff van Meetup043. Rond 18.15 zit ik nog snel met Mieke voor het gebouw wat te eten “uit bakjes”. Lekker en gezellig trouwens, nog even nagenieten van boekfeestje zaterdag en delen wat er daarna gebeurde.

Toch een beetje zenuwachtig. Of mijn intuïtie wel klopt en Ingeborg en ik dit samen kunnen zonder elkaar vantevoren een keer live gezien te hebben en zonder het programma uitvoerig te hebben doorgesproken.

De mensen in de bibliotheek Centre Céramique, zijn vriendelijk en duidelijk gewend aan bezoekers voor het zaaltje. We worden vriendelijk de weg gewezen de hele tijd, nog voor we wat kunnen vragen bijna.

En dan ontmoet ik Ingeborg. We gaan meteen aan de slag. De stoelen willen we graag in een kring omwille van het verbindende effect. En het kan prima als je met 20 mensen bent.

Er is koffie en lekker water geregeld. Daar betaalt iedereen eenmalig 2 euro voor en drinken daarna tot het op is 🙂

5 minuten vantevoren zegt Ingeborg dat ze een volgorde van auteurs in het hoofd heeft, of dat ok is. Ik heb daar nog niet bewust over nagedacht dus dat is ok. Spreken even door hoe wij nu het laatste uur voor ons zien. En dan beginnen we.

lees verder

